Vitara on kiitelty neliveto, joka on nyt saatavilla taloudellisella automaattivaihteisena itselataavana hybridinä. Vitaran runsas vakiovarustelu ja kattava turvavarustelu yllättävät vaativammankin autoilijan. Törmäystestissä Vitara on saanut täydet viisi tähteä. AllGrip Select -nelivetojärjestelmässä on valittavissa neljä ajoasetusta (Auto, Sport, Snow ja Lock), joilla optimoidaan pito, ajettavuus ja polttoaineenkulutus erilaisten kelien ja olosuhteiden mukaan. Suomen säätä et voi valita – Suzukin voit!
Kevyt ja vahva hybridijärjestelmä tarjoaa sekä polttoainetaloudellista hybridi- että sähköajoa. Se koostuu 1,5-litraisesta Dualjet-moottorista, moottorigeneraattoriyksiköstä (MGU), AGS-auto- maattivaihteistosta ja ajoakusta. Ajoakku sijaitsee tavaratilan alla. Hybridijärjestelmä käyttää joko bensiinimoottoria, sähkömoottoria (MGU) tai molempia samaan aikaan ajo-olosuhteista riippuen polttoainetaloudellisuuden parantamiseksi. Itselataava Vitara Hybrid kulkee pelkällä sähköllä noin 80km/h nopeuteen asti. Tasaisella nopeudella ajettaessa pelkällä sähköllä pääsee jopa 4,5 kilometrin matkan. Tasaisella nopeudella ajettaessa polttomoottorilla ladataan ajoakkuun virtaa. Hidastettaessa ja jarrutettaessa syntyvä energia kerätään talteen ja ladataan ajoakkuun. Sähkömoottorin teho on 24,6 kW ja vääntömomentti 60 Nm. Itselataavan hybridivoimalinjan kokonaisteho on 85 kW (116 hv).
Hybridijärjestelmässä on valittavissa kaksi ajotilaa: Standard ja Eco. Standard-ajotilassa sähkömoottori (MGU) avustaa polttomoottoria kiihdytyksissä ja tekee niistä ripeämpiä. Eco-ajotilassa painotetaan polttoainetaloudellisuutta. Siinä on enemmän sähköistä ajoa ja kaasupolkimen painallusta ”kevennetään” polttoainetaloudellisuuden saavuttamiseksi.
Automaattivaihteisen itselataavan hybridin polttoaineen kulutus on nelivetoisena vain 5,8 l/100km.